Segmen HasrulHassan - Ramadan Raya 2018

 segmen hasrul hassan


Ternampak Blogger HasrulHassan ada buat segmen ni..Ina pun nak join lah.Bukan senang nak join ni tau.Huhuhuhu.. Kebetulan ada masa ni.Boleh la join sama..Sebenarnya harini ialah hari terakhir segmen tersebut. 

Kali ini,segmen dari HasrulHassan. Blogger di minta menulis list apa yang kamu perlu lakukan sepanjang Bulan Ramadha1n kali ini.. 


Okay,bagi Ina.Tahun ini.Ina memang nak Fokuskan sepenuhnya pada bulan ramadhan 2018 dengan :

1. Ina nak habiskan masa dengan membaca Al-quran sebanyak 5 kali sehari.Jika sempat,memang nak khatam dengan cepat sebelum ramadhan habis. Jadinya,tahun ini memang ina takde jual dah biskut raya.Memang utamakan akhirat kali ini.. Biarlah Raya tahun ni serba sederhana.

2. Okay,walaupun tahun ini ina ada seorang anak yang masih kecil.Jadi,ina memang tak nak terlepas dari melakukan solat tarawih.Hanya di rumah sahaja. Tak salah kan? Lakukan solat di rumah.

3. Kali ni juga,Ina nak perbanyakkan sedekah makanan kepada jiran-jiran.Insyallah! Air tangan sendiri.Tehehehe.. 

4. Beri makan kepada orang surau di kawasan perumahan Ina.Dengan harapan,di permudahkan urusan.

5. Latih anak-anak berpuasa dengan betul tahun ini.Menandakan ini puasa anak sulung yang pertama.usia 6 tahun jer.. tapi memang nak kena latih awal.Tehehehe.. 


Okaylah,setakat ini sahaja 5 benda yang ina nak buat sepanjang ramadhan 2018 ini.


Baiklah,jika korang pun nak join.Untuk last minit macam ina ni.Syarat dia mudah sahaja.Hanya perlu letak banner dan link kan ke entri HasrulHassan.Dan jangan lupa tulis apa azam korang tu sepanjang bulan ramadhan 2018.Apa korang nak buat? 
type='text/javascript'>